Lietuvos architektų sąjunga

2010-05-26 KAUET posėdis

Gegužės 26 d. vykusiame Kauno architektūros-urbanistikos ekspertų tarybos posėdyje svarstyti 2 klausimai:
1. 40 m aukščio reklaminės nuorodos Islandijos pr. 32 Kaune (prie prekybos centro „Mega“) projektiniai pasiūlymai. Užsakovas- AB "Baltic Shopping Centers", projektavo VšĮ "Vizualinių komunikacijų studija", UAB “COWI Lietuva”.

Nepritarę projektui, ekspertai paprašė autorių pateikti jį svarstymui dar kartą, pakoregavus pagal pateiktas pastabas. Dalies ekspertų nuomone, 50-ties metrų aukščio statinys nebetelpa į reklamos tipologijos ribas, yra nekontekstualus, pasiūlymai apskritai stokoja erdvinės-estetinės koncepcijos. Architektai pastebėjo, jog prekybos centro ženklas gali konkuruoti su Kauno miesto ženklu
Pasigesta projekto variantų, taip pat medžiagos, iliustruojančios nuorodos vizualinis santykis su Šilainių daugiabučiais ir  gyvenamais sodybiniais namais, įvažiavimu į miesto centrą, Kauno riboženkliais.
Dalies ekspertų nuomone, reklama turėtų būti realizuota kitais būdais: lokalizuota ant naujo tūrio, reklaminiais skydeliais, šviečiančiais ekranais, lazeriais. Tačiau būta ir kitos nuomonės, jog ženklo aukštis nėra pavojingas, svarbu ženklo estetinė kokybė ir įskaitomumas.

2. Kauno daugiabučių gyvenamųjų namų renovacijos estetinės kryptys (pristatė N.Valatkevičius)

KAUET nariai pateikė rekomendacijas:
– Parengti  renovacijos Kaune koncepciją – reikia skirtingų elgesio modelių skirtingose miesto vietose:  vienus kvartalus griauti, kitus renovuoti diferencijuotai (pagal laikotarpius), kitus palikti kaip laiko ženklus. Šiltinti namus galima ir iš vidaus, taip išsaugant buvusią estetiką;
– Renovacijos problemą  spręsti  kompleksiškai, projektuojant infrastruktūrą, lauko tinklus, automobilių stovėjimo vietas, gerbūvį. Estetiką derėtų apspręsti galiausiai. -Stengtis pritraukti ES lėšų gerbūviui sutvarkyti, nusidėvėjusių pastatų griovimui. Antraip lėšas gerbūviui įrengti turėtų skirti savivaldybė;
– Naujas spalvas įvesti ne radikaliai, o  taikantis prie buvusių sprendimų, naudoti žemės spalvas;
– 3 tipų projektų neužteks: architektas turėtų dalyvauti, sprendžiant kiekvieno pastato estetiką;
– Renovacija- tai ne tik fasadų šiltinimas. Būtina fasadų plastikos renovacija naujomis medžiagomis, kurios kompensuotų renovacijos žalą estetine prasme. Renovacijai naudojamos medžiagos turi būti kokybiškos ir įvairios;
– Spalvinių sprendimų paiešką įtraukti į ateinančio rudens aukštųjų architektūros mokyklų programą arba surengti plenerą šiuo klausimu.;
– Renovaciją projektuoti mikrorajonui, nes daug klausimų gali būti sprendžiami tik mikrorajono ribose.

Kontaktai

Lietuvos architektų sąjunga
Kalvarijų g. 1, 09310 Vilnius, Lietuva

Tel.: (8~5) 275 6483
El. paštas info@architektusajunga.lt

Juridinio asmens kodas: 191934984
PVM mokėtojo kodas: LT 919349811

Plačiau…

Užsiprenumeruokite naujienlaiškį

Archyvai

Atgal