Puslapį remia

LAS partneriai

Poezijos parkas, Marijampolė. Meno kūrėjų organizacijų asociacijos apdovanojimas 2012. L&G projektai. Arch. G.Vieversys, A.Byčenkovas, T.Eidukevičius; kartu su R.Marcinkevičiene, A.Marcinkevičiumi
Rekreacinis kompleksas “Svencelė”. 1/5 METRO. “Andrė Baldi” ir “Aketuri architektai”, arch. A. Baldišiūtė, M. Rekevičienė, I. Uogintas, L. Rekevičius, A. Neniškis
Individualus namas Braškių gatvėje, Kaune. 1/5 METRO. “G.Natkevičius ir partneriai”, arch. G. Natkevičius, M. Mickevičius
Mokykla Balsiuose, Vilniuje. 1/5 METRO. “a.s.a. Sigito Kuncevičiaus projektavimo firma”, arch. S. Kuncevičius, M. Dagys, L. Kuncevičienė, Ž. Gudelis, V. Jurgaitienė, A. Kuncevičiūtė
Vilniaus universiteto biblioteka (MKIC). 1/5 METRO. “Paleko ARCH studija”, arch. R.Palekas, B.Puzonas, A.Palekienė, P.Išora, M.Šiupšinskas, M.Zemlickaitė, L.Sužiedelytė, A..Barzda, J.Garšvaitė, V.Bavarskis
<p>
<b>Zaraso ežero apžvalgos ratas Zarasuose</b>. Tarptautinio konkurso "Europos viešoji erdvė 2012" finalininkas. 1/5 METRO. Arch. Š.Kiaunės studija<br />
</p>

S.Dariaus ir S.Girėno oro uosto Kaune kūrybinės dirbtuvės

Neseniai vykusiose LAS Kauno skyriaus ir Kauno architektūros ir urbanistikos ekspertų tarybos suorganizuotose S.Dariaus ir S.Girėno aerouosto kūrybinės dirbtuvėse išrinkti 3 geriausi projektai.

Dirbtuvėse jaunų (iki 40 metų) architektų komandos buvo kviečiamos sukurti teritorijos viziją bei motyvuotai parinkti Dariaus ir Girėno oro uosto teritorijai tinkamas funkcijas ir jų dydį.

Darbus vertinusi komisija (Kauno  architektūros ir urbanistikos ekspertų taryba) reziumavo, kad visos 7 komandos pademonstravo oro uosto teritorijos specifikos supratimą, pagarbą oro uosto identitetui, semantinei, istorinei reikšmei. Geriausių atsiliepimų sulaukė projektai, kuriuose prioritetas suteiktas aviacijai, kuriuose bandyta spręsti teritorijos jungtį su miestu, projektuoti vidinius funkcinius ryšius, išsaugoti oro uosto vientisumą.

Pirmoji vieta skirta projektui “Skrydis per istoriją“, kurio architektai R.Adomaitis, P.Vilutis (stud. I.Kuliešiūtė, D.Maurušaitis) prioritetu pasirinko aerodromo originalios funkcijos pratęsimą ir papildymą kitomis viešosiomis funkcijomis, paverčiant jį traukos centru. Teritorijos identitetą formuotų ne tik funkcija, bet ir iš oro matoma zonavimo vizualinė idėja – lėktuvo sparnai (tentais dengti kompleksai).

Šiaurinėje teritorijos dalyje esančius pastatus autoriai pasiūlė atstatyti. Čia suprojektuotas aviacijos muziejus, mokslo centras, kuriame būtų vykdomos edukacinės programos, veiktų įvairūs su aviacija susiję klubai.
Rytiniame „sparne“ suprojektuota dengta automobilių aikštelė, skirta įvairiems renginiams. Po stogine ir Technikos parke, jungiančiame abu „sparnus“, veiktų aviacinės technikos ekspozicija.
Aerodromo infrastruktūros architektai siūlo nenaikinti, o greta takų įrengti žiūrovų tribūnas.
Medžiais izoliuotoje 10 ha ploto zona skirta aktyviam poilsiui: čia būtų įrengtos laipynės, golfo žaidimo aikštelė.

Komisijos nuomone, projekto privalumas -  kompleksinis sprendimas, kuriuo būtų išlaikomas ir stiprinamas teritorijos identitetas, saugomas ir naudojamas paveldas, kuriamas stiprus ženkliškumas apžvelgiant teritoriją iš dangaus.

 

Antrąją vietą laimėjo darbo „Motorų terapija“ architektai M.Radzevičius, G.Bardauskaitė, G.Duoba (stud. K.Biliūnas, M.Kazakauskaitė, I.Vienažindis), pasiūlę saugoti paveldą jį naudojant. teritorijoje būtų atstatomi senieji angarai ir aviastotis, būtų įkurtas aviamodeliavimo klubas bei vaikų skraidymo mokykla, Aviatorių atminimo parkas su kinetinėmis skulptūromis. Skatinti turizmą architektai siūlė įjungiant teritoriją į miesto pėsčiųjų ir dviračių takų sistemą, joje įrengiant aviakempingą, motokroso ir keturračių trasą. Lankytojus pasitiktų ties pagrindiniu įvažiavimu suprojektuotas aviacijos muziejus ir Aleksoto bendruomenės centras, panaikinus želdynus, būtų atvertos vertingiausios panoramos į miestą ir teritoriją iš pagrindinių gatvių. Ridenimo taką aplink aerodromą architektai siūlo naudoti įvairiems sporto, viešiems renginiams.


Komisijos nuomone, konceptualiame pasiūlyme matyti identiteto paieškos,  intervencija į oro uostą - minimali ir skoninga. Išradingai panaudojamas ne pats patraukliausias aerouosto bruožas - triukšmas. Pasirūpinta visos šeimos laisvalaikiu. Geras dviračių takų pasiūlymas, aiškus zonavimas ir ryšiai. Nuosekli urbanizacija.


Trečiosios vietos nugalėtojai, šmaikštaus darbo „Kompromisas“ autoriai E.Strikaitytė, M.Zajankauskas, R.Greičiūtė, M.Ščerbinskas ir J.Prikockis, talkinami studento A.Ropolo, vienu šūviu bandė patiesti 3 zuikius – sprendinyje suderinti oreivių, Aleksoto bendruomenės ir verslininkų interesus.
Teritoriją architektai pasiūlė užlieti tvenkiniu, kurio pakrantė būtų erdvė visuomenės ir verslo lūkesčių išsipildymui. Tvenkinio viduryje plūduriuotų pagal vėjo kryptį orientuojamas mobilus oro uostas-lėktuvnešis.

Išradingas futuristinis  pasiūlymas komisijos buvo įvertintas už konceptualumą, išskirtinumą ir drąsą. Nedalomas vandens (t.y. uosto teritorijos) idėja - originali ir filosofiška. Išreikšta pastaba, kad ignoruojamos istorinės oro uosto ribos.

KITI DARBAI

Agrodromas (arch. M.Butvila, V.Kaluškevičius, K.Vaikšnoras, P.Vaitiekūnas; stud. Š.Bagdonaitė, R.Tamulevičiūtė).


 

10LT (arch. V.Butkus, G.Račiūnas, I.Vainauskaitė, stud. I.Maknickaitė, A.Galaunytė, V.Raugala).


 

Dangus (arch. L.Putnienė, V.Putna, R.Grubinskas, L.Amankavičiūtė; stud. V.Rybakova, A.Išganaitytė).

KABOOM (arch. A.Audėjaitis, G.Eigirdas, D.Martinaitytė, K.Praninskas, stud. A.Sūdžius).